Skip to main content
Organizacja eventów firmowych

Eventy firmowe – organizacja to nie problem! Sprawdź, jak zorganizować imprezę firmową!

Eventy firmowe mają na celu integrację pracowników i partnerów biznesowych. Pomagają nie tylko budować relacje między firmą i jej otoczeniem, ale także kreować pozytywny wizerunek marki. Wbrew pozorom organizacja eventu firmowego to żaden problem. Chcesz uniknąć stresu związanego z przygotowaniem wydarzenia? Odpowiednio się do tego przygotuj. Przeczytaj, jak zorganizować udaną imprezę firmową!

Jaki jest cel wydarzenia?

Firmy organizują eventy, aby zbudować wizerunek marki, pozyskać nowych klientów lub wzmocnić relacje z dotychczasowymi. Cel niektórych imprez firmowych polega na sprzedaży produktów lub usług, a innych – na zmotywowaniu pracowników lub przekazaniu im nadchodzących zmian w firmie. Dopiero wtedy, gdy ustalisz cel wydarzenia, możesz przejść do kolejnych kroków – określenia budżetu, formy imprezy i dekoracji. Na stronie dekoracje na firmowy event przeczytasz, jak firma The Rings Event Planners może Ci pomóc w przygotowaniu dekoracji na imprezę. Wyspecjalizowana firma odciąży Cię również w wielu innych czasochłonnych zadaniach związanych z organizacją satysfakcjonującego eventu. 

Dlaczego warto oszacować budżet imprezy? 

Planując event firmowy, trzeba ustalić realny budżet, jaki firma może przeznaczyć na jej organizację. Warto też uwzględnić dodatkowe koszty na wypadek niespodziewanych wydatków. Zanim oszacujesz budżet, określ grupę docelową i liczbę uczestników wydarzenia. Od wysokości budżetu zależą takie kwestie jak lokalizacja imprezy, atrakcje dla gości czy catering. Jednak nawet z niewielkim budżetem przygotujesz imprezę, którą uczestnicy zapamiętają na długo. Wystarczy wybrać odpowiedni charakter wydarzenia i rozsądnie gospodarować środkami lub zdecydować się na współpracę z firmą organizującą eventy. 

Jak wybrać charakter eventu firmowego?

Imprezy firmowe odbywają się w formie konferencji, pikników, wystaw, kameralnych spotkań i nie tylko. Ostateczna forma wydarzenia zależy od celu i oczekiwań uczestników. Konferencja sprawdzi się, gdy planujesz zaprezentować nowe produkty lub usługi, a wystawa lub udział w targach, gdy chcesz je wypromować. Jeśli organizujesz imprezę, aby wzmocnić relacje z klientami, zdecyduj się na spotkanie biznesowe w niewielkim gronie. Piknik firmowy to dobry pomysł na imprezę integracyjną dla pracowników. 

Jak zorganizować event firmowy?

Atrakcje dla gości – dlaczego są ważne?

Atrakcje to niezwykle ważny punkt każdej imprezy biznesowej. Nie tylko zachęcają gości do przybycia, ale także gwarantują świetną zabawę i pozwalają zapomnieć o codziennych obowiązkach. Wybierając atrakcje dla gości, dopasuj je do formy i uczestników wydarzenia. Jeśli dobrze znasz gości i ich zainteresowania, możesz zdecydować się na nieszablonowe atrakcje, na przykład sportowe. W przeciwnym razie postaw na te popularne – muzykę na żywo, pokazy czy fotobudkę. Zadbaj o upominki dla uczestników – notesy lub długopisy z logo firmy, które zwiększą rozpoznawalność Twojej marki. 

Dlaczego warto przygotować plan wydarzenia?

Przygotowując plan imprezy biznesowej, unikniesz chaosu i stresu. Sporządź harmonogram zadań do wykonania i listę osób odpowiadających za ich realizację. W planie imprezy umieść datę i miejsce wydarzenia, liczbę uczestników i najważniejsze punkty. Nie zapomnij uwzględnić przewidzianych atrakcji dla gości i przerw kawowych. Dobrze rozpisany plan eventu firmowego ułatwi jego bezproblemową organizację.